دسته ها
شما میتوانید در این قسمت دسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید :
brand1
brand2
brand3

brand4

brand5

brand6

brand7

تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی؛ نکاتی که باید قبل از خرید بدانید - VIP MAG
16367
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16367,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی؛ نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی؛ نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

02 مه تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی؛ نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

عینک تقلبی کوچکترین فایده‌ای برای چشم ندارد. حتی ممکن است بینایی را به خطر اندازد. با ما همراه باشید تا روش‌های تشخیص عینک اصل از تقلبی را برایتان بگوییم.

استفاده از عینک آفتابی بهترین روش برای مراقبت از چشم‌ها در برابر نور خورشید است. اما سازندگان و فروشندگان بسیاری هستند که به جای عینک اصل، نوع تقلبی آن را تولید کرده و به فروش می‌رسانند.

تشخیص عینک‌ اصل

با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید عینک اصل را از تقلبی تشخیص دهید:

بررسی برچسب و لوگو

لوگوهای معتبر معمولا روی شیشه عینک و سمت راست آن، دسته یا داخل دسته عینک قرار می‌گیرند و اندازه، فونت نوشتاری و رنگ ثابتی دارند. کوچکترین اشتباه نوشتاری یا هر نوع تفاوتی میان این لوگوها، نشان دهنده تقلبی بودن عینک است. گاهی اوقات در نام برند، غلط املایی دیده می‌شود. مثلا به جای «Gucci» نوشته‌اند: «Guci». این نوع خطاها، خبر از تقلبی بودن عینک می‌دهد. همچنین پیش از خرید عینک، به وب‌سایت کارخانه تولید‌کننده آن عینک مراجعه کنید و با علائم و لوگوهای آن برند خاص آشنا شوید. این کار به خرید عینک اصل و معتبر، کمک بسیاری می‌کند.

بررسی شماره مدل عینک

درج شماره مدل روی تمام محصولات، قانونی جهانی است و در ضمن فرقی نمی‌کند که محصول را از طریق فروشگاه یا آنلاین بخرید. باید عینک خریداری شده، شماره مدل داشته باشد. برای مشاهده شماره مدل عینک آفتابی مورد نظرتان، دوباره وارد وب‌سایت کارخانه سازنده شوید و شماره مدل محصول را بررسی کنید. این شماره‌ معمولا روی قاب عینک‌ها نقش بسته می‌شود. عینک‌های آفتابی تقلبی هم ممکن است این شماره را داشته باشند، اما آن‌ها را نمی‌توانید در فهرست شماره‌های اعلام‌شده کارخانه پیدا کنید.

فروشنده معتبر

معمولا سایت‌های اینترنتی یا فروشگاه‌های معتبر، جنس تقلبی نمی‌فروشند و با این کار وجهه خود را در مقابل مشتری به خطر نمی‌اندازند. اما فروشندگانی که فروشگاه‌های معتبر ندارند و اهمیتی هم به اعتماد مشتری نمی‌دهند و همچنین دستفروش‌ها، ممکن است به شما عینک تقلبی بفروشند.

هر وقت هم دیدید، محصولی بیش از حد معمول تخفیف دارد، مطمئن باشید که آن جنس، تقلبی است. در ضمن هرگز از وب‌سایت‌های اینترنتی که کالاهای فروخته شده را پس نمی‌گیرند یا آدرس و تلفن مشخصی ندارند، خرید نکنید. چون اگر لازم باشد، نمی‌توانید با آنها تماس بگیرید.

کشور چین منبع اصلی جنس‌های تقلبی است. هنگام خرید جنس چینی، مراقب باشید. زیرا احتمال اینکه آن جنس تقلبی باشد، بسیار زیاد است.
اگر از یک وب‌سایت خرید می‌کنید، حتما بخش نظرات خریداران و همچنین تعداد خرید این محصول را مطالعه کنید. تمام سایت‌های معتبر مانند چنین بخش‌هایی دارند و محصولات خود را با جزئیات کامل معرفی می‌کنند.
وب‌سایت‌هایی که عینک‌های معتبر می‌فروشند، اغلب ضمانت هم ارائه می‌دهند.
همچنین وقتی عینک اصل را به روی چشم می‌گذارید، احساس راحتی دارید که با عینک‌های تقلبی هرگز این احساس به‌وجود نمی‌آيد.

تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی؛ نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

دفترچه و شناسنامه عینک

معمولا عینک‌های اصل، شناسنامه یا دفترچه اصالت دارند. در شناسنامه، جزئیات دقیقی در مورد عینک، مقدار خش‌پذیری لنز، مقاومت آن در برابر اشعه ماوراء‌بنفش، جنس فریم و … بیان می‌شود. اگر هنگام خرید عینک، شناسنامه عینک را ندید، احتمالا آن تقلبی است.

جعبه عینک آفتابی

عینک‌های آفتابی معتبر، درون جعبه‌های مخصوص که برند عینک‌ها را نشان می‌دهد، قرار می‌گیرند. برچسب و بارکد و اطلاعات مربوط به کارخانه تولیدکننده هم در پایین جعبه درج می‌شود. درون جعبه، باید دفترچه اطلاعات مربوط به محصول، برگه ضمانت و برخی از توضیحات دیگر عینک وجود داشته باشد. در غیراینصورت، عینک، تقلبی است. همچنین جعبه نباید دست‌خورده و لبه‌هایش نامرتب باشد.

جاعینکی

عینک‌های آفتابی اصل در جاعینکی‌های مخصوص که لوگوی آن را دارد، قرار داده می‌شوند. رنگ و شکل جاعینکی‌های عینک‌های تقلبی معمولا کمی متفاوت با عینک است. در صورت مشاهده چنین موردی، احتمال اینکه عینک، تقلبی باشد زیاد است.

کیفیت عینک

لنز عینک باید محکم و بادوام باشد. عینک‌های استاندارد در برابر ضربه مقاوم هستند. وقتی عینک را در دست‌تان می‌گیرید، نباید سنگین باشد. همچنین با نگاه کردن به فریم و لمس آن می‌توانید تا حدی متوجه کیفیت عینک شوید. وجود هر نوع خش، موج، نقطه، خط قالب در فریم، نشان از تقلبی بودن عینک دارد. عینک نباید لقی داشته باشد و لولاهای آن شل و سست باشد. عینک‌های اصل، انسجام و ساختار محکمی دارند.

تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی؛ نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

بررسی عینک از نظر مراقبت در برابر اشعه ماوراء‌بنفش

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که آیا عینک خریداری شده از چشمان‌تان در برابر اشعه ماوراء‌بنفش،‌ همانقدر که در توضیح محصول نوشته شده است، مراقبت می‌کند، می‌توانید آن را پیش نزدیک‌ترین عینک‌ساز برده و از آنها بخواهید که کیفیت لنز عینک را از نظر ضد‌آفتاب بودن، بررسی کنند. بیشتر عینک‌سازها این امکان را دارند و می‌توانند با استفاده از دستگاه فتومتر در کمتر از ۳۰ ثانیه این کار را انجام دهند. برخی از افراد هم ترجیح می‌دهند که از اپتومتریست کمک بگیرند و این کار مطمئن‌تر هم هست.

بررسی پولاریزه بودن عینک‌های آفتابی

پولاریزه بودن یک عینک به داشتن دید بهتر در محیط‌های پرنور و پرتابش کمک می‌کند. این ویژگی در جاده‌های بیابانی، محیط‌های کوهستانی و برفی، از تابش و انعکاس شدید نور خورشید بسیار مهم است. زیرا جلوی تابش‌های مزاحم نور خورشید را می‌گیرد. در واقع این تابش‌ها را با زاویه متفاوت دفع می‌کند و دید واضحی از اطراف به دست می‌دهد.

با سه روش می‌توان فهمید که عینک آفتابی خریداری شده، همانطور که ادعا شده است، پولاریزه است یا خیر.

۱. آزمایش روی یک سطح انعکاسی

یک سطح انعکاسی را که وقتی نور به آن می‌تابد، می‌درخشد در نظر بگیرید. می‌توانید از سطح شیشه‌ای میز، آینه یا هر سطح صاف و درخشان دیگر استفاده کنید. اکنون باید نوری خیره‌کننده تولید کنید. مثلا لامپ‌های بالای میز‌تان را روشن کنید.

سپس عینک آفتابی‌تان را ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری مقابل چشم‌های خود نگهدارید. البته هر بار از یک لنز (شیشه) عینک، نگاه کنید. در ضمن اگر شیشه عینک‌تان بزرگ یا کوچک است، آن را طوری به صورت‌تان نزدیک یا دور کرده و نگهدارید که فقط سطح مورد نظر را درون شیشه ببینید.

اکنون عینک را با زاویه‌ ۶۰ درجه بچرخانید و آن را طوری بگیرید که یکی از لنزها، کمی بالاتر از دیگری قرار گیرد. اگر عینک‌تان پلاریزه باشد، انعکاس نور از سطح براق، کم شده و حذف می‌شود.

۲. مقایسه دو عینک آفتابی با یکدیگر

لنز عینک مورد آزمایش را در راستای عینک آفتابی که پلاریزه هست، قرار دهید. آنها را درست مانند روش قبل، با زوایه ۶۰ درجه بچرخانید. اگر عینک‌ آفتابی‌تان پلاریزه باشد، همه چیز تیره‌تر دیده می‌شود اما اگر پلاریزه نباشد، این تغییر رنگ رخ نمی‌دهد.

تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی؛ نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

۳. آزمایش با صفحه نمایش کامپیوتر

البته با صفحه نمایش تلویزیون، تلفن همراه و تبلت هم می‌شود این آزمایش را انجام داد. صفحه نمایش را روشن نگهدارید و باز هم لنز عینک را مقابل آن گرفته و سپس با زاویه ۶۰ درجه بچرخانید. اگر رنگ لنزها تیره شد و به طور کلی شاهد تغییر رنگ بودید، عینک‌تان پلاریزه است، در غیر اینصورت آن تقلبی است.

کیفیت نوری

عینک‌های آفتابی تقلبی هنگام استفاده ابتدا همه جا را واضح نشان می‌دهند اما پس از چند ساعت، چشم‌هایتان را خسته می‌کنند. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که مواد خوبی در تولید لنز عینک، به‌کار نرفته است. یا احتمال دارد، لنزها در قاب عینک، تکان می‌خورند و به درستی سرجای خود قرار نمی‌گیرند. این شرایط نشان می‌دهد که عینک آفتابی، تقلبی و بی‌کیفیت است.

کلام آخر

هنگام خرید عینک‌های آفتابی باید وسواس به خرج دهید. هرگز به دنبال عینک‌های ارزان‌قیمت و بدون کیفیت نباشید. زیرا خرید عینک نامناسب، سلامت چشم‌هایتان را به خطر می‌اندازد.

منبع: درجه

No Comments

Post A Comment