دسته ها
شما میتوانید در این قسمت دسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید :
brand1
brand2
brand3

brand4

brand5

brand6

brand7

همه چیز درباره ساعت موادو - VIP MAG
16462
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16462,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

همه چیز درباره ساعت موادو

همه چیز درباره ساعت موادو

12 مه همه چیز درباره ساعت موادو

در سال 1881 در شهر لشو دوفوند سویس یک کار آفرین 19 ساله به نام اشیل دتی شییم شرکتی به نام موادو را بنا نهاد، در سال 1885 دو تن از برادرانش به نامهای لئو پولد و ایزیدوربه او پیوستند که از ترکیب حروف اول اسمشان شرکت ال- ای- آ دتی شییم نام گرفت.

کمی بعد زمانی که یکی از برادران که در کسب و کارهای خانوادگی نامی از او برده نشده بود به آنها ملحق شد، نام شرکت به ال- ای- آ دتی شییم و فرر تغییر پیدا کرد.

این شرکت در سال 1905 میلادی نام موادو که در زبان بین‌المللی اسپرانتو به معنای همیشه پویا می باشد را برای خود انتخاب کرد.

در سال 1912 شرکت موادو با ایجاد برنامه های چند وجهی تحولی در تولیدات ساعت مچی بوجود آورد.

جنبش ثبت اختراع ساعت موادو متشکل از سه طرح برای مطابقت با خمیدگی مچ دست با قاب خمیده بوجود آمد. در سال 1914 شرکت ساخت ساعت موادو با یک پیش بینی زیرکانه، ساعتی مخصوص سربازان با دیوار محافظ یکپارچه یا همان حفاظ ضد گلوله برای درگیری های احتمالی ساخت.

این ساعت برای موادو یک محصول موفق بود تا جایی که در خلال جنگ جهانی اول هر ساله دو هزار عدد از آن توسط نمایندگی های ساعت موادو به فروش رسید.

ساعت موادو مدل موزه

در سال 1947 یکی از طراحان آمریکایی شرکت موادو به نام “ناتان جورج هارویت” با الهام از مدرسه هنر معماری “باهاوس” واقع در کشور آلمان ساعتی نمادین را بنام “ساعت موزه” طراحی کرد که یکی از معروفترین ساعت های ساخته شده توسط موادو می باشد و به نوعی شناسنامی این برند است.

ساعت موزه یک صفحه کاملا ساده با یک نشانگر در جایگاه ساعت دوازده دارد که به منظور القای یکی از قدیمی ترین اشکال محاسبه زمان، یعنی ساعت آفتابی طراحی شده است. یکی از این ساعت مچی ها در سال 1947 توسط شرکت واشرون کنستانتین لی کالچر ساخته شده است.

همه چیز درباره ساعت موادو

 

این ساعت هم اکنون بخشی از مجموعه دائمی هنرهایی مدرن در موزه نیویورک می باشد.

شرکت موادو در سال 1948 بدون مجوز از طرح ساعت کلاسیک موزه تقلید کرد و به همین دلیل هارویت از او شکایت کرد که سرانجام در سال 1975 حل و فصل شد.

تاریخچه بعدی درسال 1969شرکت موادو با شرکت زنیت و موندیا ادغام گردید و با نام تجاری جدید موندیا زنیت موادو به کار خود ادامه داو.

مثل هر سازنده ساعت سویسی شرکت موادو در دوران موسوم به بحران کوارتز در سال 1970زیان دید و در سال 1980به شرکتی غیر فعال مبدل شد که تنها نامی از آن باقی مانده بود.

در سال 1983 شرکتهای موادو و زنیت از هم جدا شدند و یک آمریکایی به نام “جری گرین برگ” که از انقلاب کمونیستی کوبا فرار کرده بود شرکت موادو را خریداری کرد.

نشان موادو در حال حاضر قسمتی از شرکت رسمی گروه جهانی موادو است. مجموعه ی ساعت های ضد آب موادو سال 1935شاهد معرفی پرچمدار ساعت مچی ضد آب موادو بنام آکواتیک بود.

تلفظ غیر معمول آکواتیک از لغت یونانی آکوا به معنی آب گرفته شده است و برای اولین بار در سیزدهم فوریه سال 1936 به عنوان یک نشان تجاری ثبت شد ساعت آکواتیک در اندازه های متفاوت با یک واشر سربی و یک چوب پنبه برای پیچ تاج نشان به سمت پشت آن پیچ می خورد و توسط شرکت سازنده قاب یعنی شرکت فرانسیس بورگل در جنوا که مالک آن سه برادر با نام تاوبرت بودند توسعه پیدا کرد.

همه چیز درباره ساعت موادو

 

آنها اشکال مختلف قاب ساعت های ضد آب را برای شرکت موادو در طی دهه های متمادی ساختند.

بعدها زمان سنج دو دکمه ای که زمان سنج ضد آب نام گرفت نیز توسعه پیدا کرد. فریتز ون آستر هاوسن در تاریخ موادو مینویسد: قاب پیچ شونده از قسمت پشت البته همان قاب ده ضلعی از پشت بود که با چوب پنبه برای میله چرخنده آن کامل شد.

و آستر هاوسن سال معرفی آکواتیک را سال 1935 اعلام کرد یعنی یک سال قبل تر از آنکه انواع ساعتهای ضد آب از قاب ده ضلعی در قسمت پشت استفاده کنند. این قاب در آن زمان توسط شرکت میدو وست معرفی شده بود.

بنابراین اعلام سال 1940 که در نشریه بالا مشاهده می شود کمی گمراه کننده است زیرا این آگهی عبارت “با آزمایشات از قبل انجام شده مربوط به مقاومت در برابر آب با پیش گامی شرکت موادو ” و همچنین عبارت” ایمن در برابر گرد و غبار،غیر قابل نفوذ توسط هواوشیشه نشکن ” را عنوان میکند.

چگونه است که معیارها ی تبلیغات از سال 1940 تغییر پیدا کرده است.

شرکت موادو به یکی از بزرگترین مشتریان شرکت تاوبرت مبدل شدو تعداد زیادی از ساعتهای شرکت موادو بین سالهای 1930 تا 1960 با قاب های ده ضلعی متمایز همه جا به چشم میخورداما برخلاف قابهای شرکت میدوبا افتخار این ساعتها با نشان تجاری اف بی- بورگسل تاوبرت با طرح یک کلید مزین شده بود.

منبع: اشرافی

No Comments

Post A Comment