دسته ها
شما میتوانید در این قسمت دسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید :
brand1
brand2
brand3

brand4

brand5

brand6

brand7

تاریخچه برند لویی ویتون - VIP MAG
16415
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16415,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

تاریخچه برند لویی ویتون

تاریخچه برند لویی ویتون

06 مه تاریخچه برند لویی ویتون

لویی ویتون یا لویی ویتان (Louis Vuitton) که معمولاً به نام کوتاه شده ال وى (LV) شناخته مى شود، یک خانه مد و شرکت خرده فروشی لوکس فرانسوی است در سال ١٨٥٤ میلادى توسط طراح و بازرگان فرانسوى لویى ویتون تاسیس شده است. لگوى منحصر به فرد (امضاى) LV بر روی اکثر محصولاتش نمایان است که از جمله چمدان هاى لوکس و کالاهای چرمی تا پوشاک آماده (ready-to-wear) ، کفش، ساعت، جواهرات، اکسسوری، عینک آفتابی و کتاب ها این برند فرانسوى را شامل مى شود. لویى ویتون یکی از خانه های مد مشهور جهان است که محصولات خود را از طریق بوتیک های اختصاصى خود و در فروشگاه بزرگ لوکس چند منظوره (Department store) و همچنین در بخش تجارت الکترونیک وب سایت خود محصولاتش را به فروش می رساند. این برند برای شش سال متوالی از ۲۰۰۶میلادى تا ۲۰۱۲ میلادى به عنوان با ارزش‌ترین نام تجاری (برند) در زمینه کالاهای لوکس در جهان شناخته شده است.

سرنوشت برند لویی ویتون پس از فوت موسس اش

پس از درگذشت لویی ویتون تمام مالکیت این برند به پسراش یعنی جرج ویتون رسید. با نگاهی به دوره مدیریت جورج ویتون متوجه می شویم که وی در تمام سال های مدیریت اش سعی در گسترش ابن برند و جهانی کردن محصولات لویی ویتون داشته است. او در همین راستا یک شعبه در شیکاگو افتتاح کرد. روند جهانی کردن این برند توسط جرج ویتون به خوبی ادامه داشت به طوری که برند لویی ویتون قبل از جنگ جهانی اول در شهرهایی همچون نیویورک، واشنگتن، بمبئی، اسکندریه، بوئنوس آیرس و در بسیاری از شهر های اروپا شعبه داشت.
اگر بخواهیم به به عملکرد سال های اول مدیریت جرج ویتون اشاره داشته باشیم، سعی جهانی کردن محصولات این برند، طراحی لوگوهای گل و تولید کیف های کوچکتر بهترین دستاورد های او بوده اند.

یکی دیگر از تصمیم های جالب مدیریتی این برند این بود که در زمان اشغال فرانسه توسط نازی های آلمان، این کمپانی به همکاری با آلمانی های و مارشال پتن پرداخت. این تصمیم از سقوط این برند جلوگیری کرد وعلاوه برا آن توانست سود بسیاری را برای این برند به ارمغان بیاورد. ناگفته نماند که در زمان تسخیر فرانسه توسط نازی ها، بسیاری از برند های پوشاک فرانسه تولید خود را متوقف کرده و منتظر ماندند تا بعد از جنگ شرایط چگونه می شود.

تاریخچه برند لویی ویتون

دلایل موفقیت برند لویی ویتون

جالب است بدانید که همه‌ی کیف‌های این برند دست‌دوز هستند و تولید هر کیف دستی یک هفته زمان می‌برد و این موضوع تا حدودی علت قیمت بالای محصولات آن را توجیه می‌کند. کیفیت محصولات این برند به‌اندازه‌ای زیاد است که شما با تهیه‌ی یکی از کیف‌های برند لویی ویتون می‌توانید بیش از ۲۰ سال از آن‌ها استفاده کنید؛ زیرا طراحی آن‌ها هیچ ‌موقع قدیمی نمی‌شود و همه‌ی آن‌ها از مراحل سختی عبور می‌کنند تا کیفیت‌سنجی و وارد بازار شوند. شاید باورتان نشود اما کیف‌های این برند ضد آتش هستند و برای تست کردن مقاومتشان، به آن‌ها وزنه ۳.۵ کیلوگرمی متصل می‌کنند و از فاصله‌ی نیم‌متری پرتاب میکنند. تست کیفیت محصولات به همین‌جا ختم نمی‌شود. محصولات این برند از زیر انواع اشعه‌ها رد می‌شوند تا ثابت شود که در برابر رنگ رفتگی مقاوم هستند. همچنین زیپ‌ محصولات LV قبل از اینکه در اختیار مشتری‌ها قرار بگیرند، ۵ هزار بار باز و بسته می‌شود. از جمله دیگر حقایقی جالب و دلیل متمایز شدن آن نسبت به بقیه برندها این است که محصولات لویی ویتون هیچ موقع حراج نمی‌شوند و اگر محصولی تا آخر فصل به فروش نرسد، از بین برده خواهد شد تا ارزش محصول و کلاس برند حفظ شود.

برند لویی ویتون به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین برندهای دنیا شناخته می‌شود و مایکل برک مدیرعامل آن است. این برند ۶ سال پشت سر هم اولین برند در میان ۱۰ برند تأثیرگذار دنیا بود. از آنجایی که این برند به‌عنوان یکی از برندهای لوکس دنیا به شمار می‌آید، محصولات تقلبی آن در بازار زیاد است و این شرکت با جدیت با آن‌ها مقابله می‌کند. آن‌ها تیمی از وکلا و آژانس‌های تحقیقاتی ویژه دارند که به‌طور تمام‌وقت روی این موضوع کار می‌کنند و از طریق دادگاه در سراسر دنیا با مجرمان برخورد می‌کنند.

No Comments

Post A Comment